Hemma efter lite äventyr!

20120711-193306.jpg

Idag känns det som att jag bara har städat. Först i min mosters hus, där vi har bott i Uppsala, och nu hemma. Jag föredrar verkligen att städa ordentligt innan jag åker iväg någon längre stans, men den här gången hann vi verkligen inte. Nu är det däremot rent och fräscht igen!

Innan vi lämnade Uppsala tog vi en lång promenad i Hågadalen och det var riktigt mysigt! Jag åt smultron och kollade på blommor medan hundarna njöt av av att få sträcka på benen. På slutet gick vi en stund på landsväg och plötsligt bara skrek jag när jag upptäckte något som rörde sig mindre än 10 cm från min vänstra fot.. Två riktigt stora huggisar låg där på varandra! Troll passerade precis före mig och eftersom den ena huggormen blev störd av oss och slingrade så tror jag att om jag bara hade klivit något närmare så hade den suttit i benet på mig. Jag har inget emot ormar, men jag vill verkligen inte kliva på dem! Nä, det var lite för mycket adrenalin för mim smak 😉

20120711-193050.jpg

Efter lite lunch hos Pascals familj och sen lite slagsmål för att få in katterna i transportburarna så åkte vi sen hemåt! Skönt att vara hemma igen, åtminstone ett par dagar innan det bär iväg igen 🙂

Publicerat på 11 juli 2012, i Just nu. Bokmärk permalänken. 2 kommentarer.

  1. Ja, han såg rätt arg ut, den där ormen, när du störde honom mitt i hans lovemaking. Såg nästan ut som en kobra som huvudet svängde runt.

    Gilla

  2. Otäckt! Det har alltid varit mycket huggisar i Hågadalen…

    Gilla