Tredje dagen – Eva Marie vid spakarna!

Jag borde verkligen inte ha tävlat igår kunde jag konstatera såhär i efterhand. Det gjorde svinont hela kvällen igår och jag satt på en stol och kunde inte göra någonting. Skittråkigt!

Eva Marie ställde upp som stand-in idag och Monster, som aldrig kört med någon annan än mig, fann sig stående framför hinder med någon annan! Som tur var det på uppvärmningshindren, för det tog tydligen en stund innan han fattade att man kan hoppa med någon annan än matte 🙂

Väl på banan var han jätteduktig! Han fick syn på mig i starten och jag blev lite nervös, men när de väl satte igång så körde han för fullt! Det är ju faktiskt riktigt kul att se sin hund från åskådarplats också 🙂 Både Monster och EM gasade för fullt! Tyvärr gick Monster ur slalom efter andra pinnen och så blev det en liten rivning vid ett bakombyten (träna mer på det!!) men 10 fel är ju kalas ändå när förare och hund aldrig hoppat ett hinder ihop 😀 Gungan gick utmärkt och Monster följde EM så fint så fint 🙂 Tack för hjälpen vännen 😀

Nu är Slottshoppet över för vår del, vi ska grilla hos kusin Oskar ikväll och sen åker vi hemåt imorgon! Resultatlösa, men med en vovve som går riktigt kontrollerat även i agilityklass, vilket ju är en supervinst i sig!

Publicerat på 10 juli 2012, i Agility, Monster, Tävla och märkt , , . Bokmärk permalänken. Kommentarer inaktiverade för Tredje dagen – Eva Marie vid spakarna!.

Kommentarer inaktiverade.