Fårskinn till salu!

Jag har två fårskinn till salu. De är vegetabiliskt garvade vilket innebär en garvning utan krom. De går inte att tvätta, men det går att göra rent genom att till exempel använda snö.

Båda skinnen kommer från får som bott och betat i Östergötland under småskaliga förhållanden. De har ätit lokalt producerat hö på vintern och ätit gräs på sommaren. Fåren är av rasen åsenfår, som är en gammal svensk lantras. Min besättning är med i en genbank för rasen vilket innebär att vi jobbar för att rasen ska bevaras i framtiden.

Grått skinn, 95 x 80 cm stort. Det finns ett litet hål upptill i skinnet som inte påverkar funktionen.
Svart skinn, 86 x 86 cm stort

Vill du istället ha ett skinn som går att tvätta? Fler skinn kommer under vintern och de kan beställas långhåriga eller tvättbara!

Under hösten kommer det även komma in garn från mina får!

Hör av dig till mig på hedvigfyrberg@gmail.com om du är intresserad! Jag kan även skicka skinnen mot fraktkostnad.

Publicerat på 29 september 2020, i Fåren. Bokmärk permalänken. Kommentarer inaktiverade för Fårskinn till salu!.

Kommentarer inaktiverade.