Här! HÄR sa jag!!

Så lät det i delningen idag när Troll missade två chanser genom att tänka höger istället för rakt mot mig 😦 Men jag ska ta det från början.

Bättre utgång idag och bättre upptag men så sa jag away istället för come by och Troll gick åt rätt håll tyvärr. Vi missade grinden och tappade några poäng. Shame on matte! Totalt fick vi 41 av 50 p i hämtet (18+9+14). Sen höll vi på att tappa en bestämd tacka som drog iväg mot grinden av hagen men Troll räddade upp det och vi inledde som stora överraskningen för dagen, nämligen 20 p av 20 i fösningen 🙂 Så bra tyckte jag inte att det gick även om det kändes bättre än igår!

Drivningen tyckte jag gick mycket bättre, men domaren tyckte det var krokigt, 6 p av 10. Idag var det tratt istället för fålla och det gick bra, 10 p av 10 🙂 Sen kom dagens stora besvikelse, fåren HAR varit svårdelade hela helgen, MEN jag fick isär dom och så svängde Troll runt, trots att jag hade en tydlig lucka 😦 Två gånger tänkte han runt istället för att komma igenom och sen tog poängen slut 😦 Så himla besviken!

Totalt fick vi 77 p och ett andrapris så vi förbättrade oss ändå trots det taffliga slutet. Nu ska vi träna framdrivningar och delningar!

Publicerat på 03 oktober 2010, i Tävla, Troll, Vallning. Bokmärk permalänken. 1 kommentar.